المتابعين

Thursday, May 28, 2015

وبعدين!

الموضوع بقى ممل قوي بجد لينا احنا كشباب اكتر من اي جيل تاني قبلنا، مفيش جديد و الجديد مش جميل... مؤلم... بعضه متوقع.... بنموت... بنتحبس.... الحالة العامة بقت زففففت. حالة الامبالاه بكل شى دي زادت.
هتلاقينا اللي صاحبه او حد يعرفه بيتسجن او يموت او يتقتل و هو عادي متأثر اه لكن تأثير لا يؤثر على اي حاجة تماما يعني هتلاقيه بردوا شغال عادي و كاتب علي الاكونت بتاعه انه متضايق و علي كام شتيمة و خلاص. اعلام في التليفزيون مقرف و يخليك عايز تشتم و تسب و تلعن، لكن في الحقيقة كل اللي بتعمله بتديله ضهرك و تكمل اللي بتعمله... اهوه بقى ايان كان مش هتفرق.
الواحد بقى نفسه كدة في مغامرة تخليه يتحرك و يلم صحابه ولا اي شخص بيحبه و يطلعوا المغامرة دي مع بعض. بس مش هيعمل كدة، انا عن نفسي مش هعمل كدة. مش قادر او مكسل او اي حاجة بقى مش عارف اية المهم اني عارف اني  مش قادر اعمل كدة. حالتي النفسية مش كويسة ولا حتى قريبة من كدة... لا من قريب... ولا من بعيييد.

عايز اغور من البلد دي.. عايز افوووق من القرف دة، مبقتش راضي عن اي حاجة ولا اي حد.... يمكن سريري هو اكتر حد بقضي معاه وقت... هو اللي شايلني بكل اللي فيا مهما كانت حالتي. لدرجة اني حبيت اكافئه و اشتريتله تلات ملايات كدة باستك و بقى شكله مشدود طول الوقت و حلو عشان مهما قعدت عليه ميتبهدلش و يحتاج يتشد ملايته.... شايفين الفراغ!
مشروعي بقالي فترة مش شغال عليه... حاسس اني فقدت اهتمامي بيه.... عشان نكون منصفين بردوا انا فاقد اهتمامي بكل حاجة مش هو بس.
طيب و بعدين، انا بقالي اسبوعين كاملين فعليا مروحتش المكتب و شركتي، اه شغال و بخلص الشغل من البيت بس مش طااااايق ارجع، بحس اني بموت فعليا لما بصحى من النوم و انا عارف اني هقعد ساعتين في المواصلات عشان اوصل الشغل، ٢ ميكروباص و خطين مترو!!! بالظبط و طريقي في صلاح سالم. حاجة كدة لعينة بس عشان توصل شغلك و اهوه الصيف بقى دخل و هتعذب في الحر و ابقى ميت فعلياً. الالعن بقى من دة كله اني بتعامل مع عملاء!!!
حاجة بنت ستين كلب وسخة والله.
مقرفين و مش فاهمين و اللي مش عارف هو عايز ايه بالظبط و اللي يقولك الحاجة مش شغالة و تحاول تفهمه ان سببها من عنده و انها مش مشكلة في الشغل بتاعنا تماما. بص هحكي من هنا للصبح و مش هخلص نص الاسباب حتى. بلاش السيرة دي.

انا حاسس ان كل حاجة متدمرة من حواليا و انا بتدمر او بفقد اللي بملكه.
انا تعبان و مش مبسوط و مش عارف ارتاح تماماً!!!!

No comments:

Post a Comment